الثلاثاء، أكتوبر 05، 2010
نبيهه النبيهه وخالتي فكيهه 14
نبيهه النبيهه وخالتي فكيهه



المكان: اوضة خالتي فكيهه في المستشفى



الأشخاص: خالتي فكيهه, الممرضة حسنات..


نبيهه.. نورا ..وباقي الممرضات....


الحوار:

المديرة:ده ايه الأنسجام اللي احنا فيه ده؟؟

حسنات: اه امال .. انتِ فاكره ايه؟!ده احنا بقينا اصحاب..مش كده يا نبيهه؟

و تحضن نبيهه جامد ..

نبيهه بنظرة غل وبصوت مخنوق: طبعا.. طبعا..

المديرة متغاظة: اممم.. يعني مافيش مصارعه؟!

نبيهه: يا وليه انتِ مديرة مستشفى ولا حكم مبارة ؟؟

المديرة: مديرة .. غصبن عنك وعن اللي خلفوكي...


نبيهه: حسنااات.. لمي الست دي .. قبل ما اديها بالبلغة..

حسنات: جرى ايه يا ست المديرة ما تحترمي نفسك .. الله

المديرة: الله الله .. بقى كده يا حسنات.. مخصوم منك....

حسنات: يا شيخة اجري وانتِ عاملة زي عود القصب الناشف..

المديرة في حالة تهيج وغيظ..

ان ما وريتكوا .. ان ما وديتك في داهيه ...

حسنات: يا شيخة اتنيلي .. حتعملي ايه يعني؟؟


المديرة: حبلغ عنك ادارة المستشفى واقلهم انك بتاكلي اكل العيانين وبتاخدي البقشيش بتاع الممرضات

حسنات:طب ان شالله اطفحه.. انا اكلت اكلك يا ست فكيهه؟؟

فكيهه: بلاش افترى يا ست المديرة؟؟ دي حسنات بتأكلني باديها الحلوين دول

بهانة: بقشيش ايه اللي بتاخده حسنات؟؟ دي يا عيني بتوزع علينا البقشيش بتاعها

المديرة: بقى كده.. دلوقتي حسنات بقت حبيبتكم وانا اللي بقيت امنا الغولة!!

نبيهه: ايوة .. بقينا اصحاب.. عندك مانع


المديرة:ابدااا.. بس غريبة يعني


نبيهه : ماغريب الا الشيطان يا ختي

المديرة: وانتِ يا نورا مش عايزة تقولي حاجة؟؟

نورا: انا .. انا.. يا فندم..

فكيهه: سيبي نورا في حالها .. تعالي جمبي يانورا .. عايزاكي في كلمتين...

نورا: ايوة يا خالتو .. بس الست المديرة عايزاني ..

المديرة: ورايا يانور وإلا حخصم منك شهرين بحالهم

نورا : حاضر .. حاضر..يا فندم


فكيهه: سيبك من المسلوعه دي وخليكي معايا تكسبي

نورا: ايوة يا خالتو بس كده ممكن تخصم من مرتبي..

حسنات: تجرب كده تخصم منك يومين بس.. وانا ابعت اجيب عريسي الحانوتي يتاويها ..

فكيهه: واهو يسترزق قبل الجوازة ويجيلك حق الفيلا...

حسنات: قلت ايه يا ست انت ؟! حتتلمي في يومك اللي مش فايت ده ؟؟

المديرة: انتِ اتجننتِ.. انتِ مش عارفة بتكلمي مين؟؟

حسنات: حكون بكلم مين يعني.. وليه مفتيرة .. ما كفاكيش كل اللي عملتيه .. كمان عايزة تفتري على البونية الغلبانة دي...

المديرة: لااا انتِ زودتيها قوي...


المديرة لسة حتطلع الموبايل

حسنات : حتعملي ايه ..


المديرة: حطلب لك الأمن


حسنات : وعلى ايه اطلبهملك انا.. بلاش تخسري حق المكالمة..

ما انا عارفاكي بخيلة وجلدة...

حسنات تطلع الموبايل تباعها وتتصل بالأمن

المديرة: ده انت ِ مستبيعه؟؟


حسنات: لا مستبيعه ولا حاجة .. دول كلهم صحابي


المديرة: نعم نعم ؟!


حسنات فاتحة سماعة الموبايل الو..ازيك يا مرسي

مرسي مسؤل الأمن: ايوة يا حسنات ايتوها خدمة



حسنات الست المديرة عايزاك تجيبلها شوية حقن وشوية فيتمينات من صيدلية المستشفى..


مسؤل الأمن: اشمعنى المرة دي .. ما هي كل مرة بتسرقهم بفسها وانا عليا ارقبلها الجو..

المديرة مندهشة:

انا بسرق حقن وادوية من الصيدلية؟؟

حسنات: اهيه حتنكر اهيه وتلبسهالك يا مرسي

مسؤل الأمن: تنكر ايه؟؟ ده انا اطلعهم من حبابي عنيها


حسنات: خلاص يا مرسي.. عندي انا المرة دي..

مرسي: على عيني وراسي يا ست الكل .. بس الست دي لا زم تتربى


المديرة: انتَ تربيني اناااا!!


حسنات: دي بتشتمك يا مرسي..

اي .. اي .. دي عايزة تضربني..


مرسي: تضرب مين.. ثواني بس اقفل بوابة المستشفى واوض العيانين والدكاترة واجيلك فريرة ..

حسنات : مستنياك يا مرسي


مرسي: فريرة يا حسنات

حسنات: اهو مرسي جاي اهو


المديرة : يجي فين؟؟ انتِ اتهبلتي..

حسنات: يجي يربيكي


المديرة : يربي مين يا متخلعة انتِ ولا ا كمني ساكتالك وممشياكي على قد عقلك


حسنات: ايه مش انتِ اللي كنت عايزاه؟؟


المديرة: عايزة ايه ؟؟ انا مش عايزة حد .. انا كنت بهددك بس

حسنات: خلاص الموضوع طلع من ايدي...


المديرة في حالة فزع....

فكيهه ونبيهه يبصوا لبعض


فكيهه: هو في ايه هيه مالها مرعوبة كده


ليه يا بت يا نبيهه.. مين مرسي وايه اللي بيحصل ده؟؟


نبيهه: انا عارفة يا خالة احنا باين علينا في وكر عصابة مش في مستشفى

فكيهه: طلعيني من هنا ينوبك ثواب يا بت يا نبيهه ...


نبيهه وفكيهه يتسحبوا على الباب بشويش خالص

يلاقوا واحد طول بعرض واقفلهم...


مرسي:رايحين فين؟؟ يا ست انتِ وهيا؟؟


نبيهه: مش.. مش .. انت عايز الست المديرة .. اهيه مستياك جوا؟؟


انا حودي الست العجوزة دي بيت الراحة ...


فكيهه: أيوة .. بيت الراحة.. قوليله يا ست حسنات.. حاكم.. خلااااص...


حسنات: سيبهم يا مرسي ..


فكيهه ونبيهه يروحوا على الحمام

مرسي يدخل الأوضة


مرسي: بقى انا ساكتلك العمر ده كله.. واخرتها قلة قيمة...

المديرة: ما عاش اللي يقل قيمتك يا استاذ مرسي


مرسي: استاذ مرسي يا سبحان الله..

ست ابوها: اشوف فيكي يوم يا مفتريه

مرسي : هيه عملت لك ايه الولية السو دي؟؟


ست ابوها: خصمت مني اسبوع يا مرسي


بهانة: وانا كمان يامرسي خصمت مني 3 اسابيع

نورا ساكته خالص


حسنات: وانت يا نورا ساكته ليه؟؟


نورا: اصل .. اصل ....


مرسي: ما تخافيش يا نورا ..


نورا برضه ساكته...



حسنات: كانت ناوية تخصم منها النهاردة ...

مرسي: قسما .. عظما .. ان مالغيتي الخصومات دي .. لا اكون فاضحك في المستشفى كلها ...

المديرة: الغيها ازاي .. ده خلاص امر الخصم صدر...

مرسي : اتصرفي ..ان شالله تدفعيهم من جيبك


المديرة : طب استنى اجيبلك دفتر الشيكات ...


مرسي: دفتر شيكات؟! يا مديرة نص كم ؟!!


حسنات: انا عندي الحل.... خدالساعه اللي في ايدها رهن لحاد ما تجيب فلوس الناس...

مرسي لسه حياخد الساعة

المديرة .. خلاص ..خلاص .. خد كل الفلوس اللي معايا .. بس بلاش الساعه.. مش بتاعي.. انا سلفاها من واحده صاحبتي

حسنات: سلفاها؟؟؟

مرسي : وعمالة تفشري علينا .. وسالفة ايه كمان؟؟


المديرة في قمة الغيظ.. والله لا وريكم ...


حسنات : توري مين يا شاطرة


مرسي: الست دي باين عليها مش ناوية تتلم


مرسي يبص لحسنات .. حسنات تشاور لمرسي

شوف شغلك يا مرسي


المديرة: لالألأ .. حتلم .. حتلم خلاص..قوليلة يمشي يا حسنات

حسنات : امشي انت يا مرسي ..

مرسي: انا ماشي عشان خاطرك بس يا حسنات


المديرة : متشكرين يا استاذ مرسي


مرسي يضحك ضحكة ساخرة

نسوان تخاف ما تختشيش....

مرسي يخرج من الأوضة..

المديرة تروح على مكتبها وباين ناوية على نيه...

حسنات : امال فين الست فكيهه والبت نبيهه؟؟


ست ابوها: دول في الحمام؟؟؟


حسنات : كل ده في الحمام اجري دوري عليهم.. ما تودواناش في داهيه


بهانه وست ابوها : حاضر يا ست حسنات


نبيهه وفكيهه مستخبين في اوضة ضلمه....


فكيهه ماسكة في جلابيه نبيهه:

نبيهه: سلام قولا من رب رحيم!! احنا فين يا خالتي؟!

فكيهه: انا عارفة يا بت .. باين علينا .. بسم الله الرحمن الرحيم.. كده مع!!!

نبيهه:عاااا.. احنا في المشرحة ياخالتي..


يتبع......
posted by شهووووده @ 5.10.10  
3 Comments:
  • At 16 أكتوبر 2010 في 5:25 م, Blogger Tarkieb said…

    كدة برضة يا شهد اقري ١٤ حلقة عشان افهم...بس جميلة والله....طيب ابقي اعملي ملخص سريع كدة قبل كل حلقة عشان الناس الجديدة تفهم...انت ناوية تعمليها زي الدالي بدون نهاية؟ الست فكيهة دي بق كبير اووووووي

     
  • At 17 أكتوبر 2010 في 9:24 ص, Blogger شهووووده said…

    Tarkieb

    ايه ده هو انت ما فهمتش من اربتعااااااشر حلقه؟؟!! بهزر طبعا

    مافيش ناس جديده اساسا يا اخي العزيز

    لا مش ناويه اعملها من غير نهايه بس اصل الالهام مخاصمني فأول مايحن عليا ويصالحني حكلمها بعون الله

    فكيهه دي فعلا بق كبييير وياماكتر الفاكاكيه في الزمن ده



    ميرسي بجد على متابعتك واهتمامك احساس جميل انك تلاقي حد متابعك بعد ما فقدت الأمل ..وقررت اقفل المدونة ..اشكرك ومنورني دايما

     
  • At 18 أكتوبر 2010 في 7:22 م, Blogger Tarkieb said…

    عارفة لو عملتي ملخص قبلها حتلاقي الناس تقرى بجد اصل لو حد دخل وشاف 14 بيتخض ..تسلم ايديكي ..اوعي تقفليها عسي يجي يوم والناس تقف هنا طوابير وبعدين دي هواية ليكي حتى لو محدش قال الله ينور يكفي ان كلامك طلع للنور ...شد حيلك وانا متابع وربنا..وماتنسينا بقى لما تتشهري والناس تقف طوابير على البلوج..ربنا يوفقك يارب

     
إرسال تعليق
<< Home
 
 
About Me


الأسم: شهووووده
المكان: صنعاء, Yemen
عني: شهووودة .. الشهيرة بتيته شهد ( كي جي 1)
See my complete profile

Previous Post
Archives
 

 

 

..عداد الزوار.. 

free hit counter