الأربعاء، سبتمبر 29، 2010
نبيهه النبيهه وخالتي فكيهه (8
المكان: شقة الحاج أبو نبيهه



الأشخاص : نبيهه. الست سعديه ام نبيهه, بتعه الشغاله





المنظر: الست سعدية نازلة تقطيم وبهدلة في نبيهه ...

الحوار: نبيهه: يا امه كفايه ابوس ايدك .. كسرتي عضمي


الست سعديه: انتِ لسه شفتي حاجه؟؟ ده انا حقطم رقبتك لو ما قلتيش كنتِ فين ؟؟ واوعي تقولي اني كنتِ عند اسمها ايه عدلات ؟؟



نبيهه: حاضر يا امه .. شعريي...

نبيهه: صلي عـ النبي يا امه..

الست سعديه: اللهم صلي وسلم على كامل النور

نبيهه: والله والله كنت مع خالتي فكيهه عند خالتي عدلات


الست سعديه: تاااني .. يا بت ده انا اتصلت بيها بنفسي وقالت ماشافتكيش




نبيهه: كدابة يا امه والله .. هاتي المصحف احلف لك عليه؟؟


هو انا بتاعة صرمحه وكلام فاضي يا امه ده انا تربيت ايديكي


الست سعديه: امال ما قلتيش انك رايحه مع فكيهه ليه؟و تمدي ايدك على وليه اكبر من امك؟؟ وتشلفطي وشها بالطريقة دي ليه؟


نبيهه: انا حقلك على كل حاجة بس روقي كده واسمعيني


بت يا بتعه هاتي الشاي يابت


بتعه: من عنيا يا ست العرايس .



الست سعديه: مش عايزة اشرب حاجة.. قولي وخلصيني

نبيهه: يا امه صبرك عليا بس !




اللي حصل ان خالتي فكيهه لما عرفت ان فرحي قريب قالت لي تعالي يابت يانبيهه اما اعلمك كلمتين ينفعوكِ


وبعديها قالت لي تعالي معايا عند عدلات عشان برضه هيه تفهم في الموال ده وليها خبره في معاملة الرجالة ..

سعديه: خبره؟؟ بقى فكيهه وعدلات بقم خُبرات دلوقتي.. حقه بطلو ده واسمعو ده!!



هه وبعدين اختصري؟



نبيهه: لما رحنا عند خالتي عدلات .. خالتي فكيهه وخالتي عدلات قعدوا يتخانقوا ويتريقوا على بعض .. كلمه من دي وكلمه من دي مسكوا في خناق بعض.. وهاتك ياعض وشد في شعور بعض


الست سعدية: وانا مالي بالموال ده كله .. خلصيني .. وجعتي دماغي


نبيهه: ما انا جايلك فـ الكلام اهوه يا امه...

رحت مزقعه بعلو صوتي وقايلالهم خلااااااااااااااااااص مش عايزة اتجووووووز ان شالله تحرقوا بعض حتى
سعدية: هاااااه وبعدين ؟؟؟


نبيهه: الاتنين قعدوا يبحلقوا فيا ويمصموصوا شفايفهم وقال ايه .. واللي تقول البت مالها.. جالها لطف يا ولداه!!والتانيه واللي تقلها معلش دي ما صدقت تتجوز ؟؟

انا سمعت الكلام ده منها وماحسيتش بنفسي غير وانا رازعه الولية المفترية فكيهه بالبوكس على وشها هيه والهبابة اللي اسمها عدلات




الست سعديه: اهيييي!! بقى عايزاني الفيلم الهندي ده ده يا بت؟؟ تكونيش شايفاني مختومة على قفايا؟؟



نبيهه: يووووووه ياامه هو ده اللي حصل بالحرف .. وانتِ مش عايزة تصدقي خلاص بقى ؟؟ انا داخله اوضتي....

وتخش وترزع الباب وراها

سعديه : بت يا نبيهه!! انتِ يا بت .. تعالي هنا .. بترزعي الباب في وشي؟



نبيهه تطلع من اوضتها : ياامه ما اقصدش .. بس ده هو اللي حصل .. انا نفسي ما عرفش

عملت كده ازاي ؟؟ بس عفاريت الدنيا اتنططت فوق دماغي ؟؟حسسوني اني ما صدقت الاقي عريس يلمني يا امـــه ...




وتترمي في حضن مامتها وهاتك يا عياط...



سعديه : فشــــر ..بس يا ضنايا بس ..ده انتِ اللي اجدعها شنب يتمنالك الرضا ترضي .. ماشي ياام اربعه واربعين .. ان ما عرفتك مقامك انت وبوز الأخص اللي اسمها عدلات ....



نبيهه: حتعملي ايه يا امة؟؟




سعدية: مالكيش دعوة انتِ



بت يا بـــــتعه




انتِ يا بــــت

بتعه: ايوة يا ستي.. انا جاية أهوه؟؟



سعديه: لو سيدك الحاج وصل انا عند ام اربعه واربعين ...



بتعة مزبهلة!! : مين يا حاجة؟؟




سعديه : عند الهبابة فكيهه ..




بتعه:ااه.. حاضر يا ستي .. حاضر

سعديه طالعه من باب شقتها ... تطلع شقة فكيهه .. تخبط عـ الباب جااااااااامدشغالة فكيهه تفتح


فتكات: ايوة مين اللي بيخبط .. على مهلك شويه ديه دي؟؟


ميين ست سعديه يا دي النور يا دي النور؟؟

سعديه: فين ستك يا بت؟



فتكات تعيط : ستيييييييييييييييييي.. ااااااااهئ ... اهئئئئئئئئئئ


سعديه: في ايه يا بت بتعيطي ليه ؟؟




فتكات مستمرة في العياط ... ستي عيانه قوي يا ست سعديه.......


سعديه: هي لحقت ؟؟ .. دي لسه طالعه من عندي بترمح زي الخيل .. تلاقيها بس استخبت لما سمعت صوتي؟؟


فتكات : ..( خمسة في عين العدو)


الست سعدية: بتبرطمي بتقولي ايه يا بت ??


بقول لو مش مصدقاني طب شوفيها نايمة في السرير اهيه واني مش عارفة اعملها حاجة



ااااااااااااااااااااااااااااااااهئئئئئئئئئئئئئئ


سعدية: خلاص .. سدي الجاعورة اللي انتِ فاتحها دي.. اما نشوف ؟؟

سعديه تخش اوضة فكيهه..



يانهااااااااااار ابيض دي سخنه بصحيح!! وسايباها كده ؟؟ ما خبطتيش علينا لييييييييه؟؟




فتكات: اصلكوا . متخانقين وما بتطيقوش بعض .. خفت اجيلك.. تطرديني ؟؟



سعديه: بقى ده كلام يا بت!! اما انك عبيطه بصحيح ؟؟



ناوليني التلفون




فتكات:. اتفضلي..



سعديه تكلم الدكتورة اللي في العمارة اللي قصادهم ....



سعديه:الووووووووووووووو... ايو ه ياست الدَكتُورَة





الدكتورة : اهلا يا ست سعدية .. خير ان شاء الله؟؟




الست سعدية: معلش حنتعبك معانا .. بس جارتنا الست فكيهه عيانة قوي وعايزنك تشوفيها





الدكتورة : لا ابدا مافيش تعب ولا حاجة انا جاية حالا..




الدكتورة تخبط عـ الباب تكشف على فكيهه...




سعدية: خير يا دكتوره عندها ايه ؟؟





الدكتورة: ما اقدرش اقرر دلوقتي لازم تتنقل المستشفى نعملها شوية تحايل ؟؟ واشعة ونشوف؟؟ لو كان في
خطورة نعملها عملية......



فتكات: عملية ؟؟؟؟؟؟؟


يامصييييييييييييييييييييييييبتي ؟؟





ما كانش يومك ياستيي

ده انا ماليش غيرك .. يا ستيي


اهئ.. اهئ..اهئ


سعديه: بس يا بت .. بتصوتي على ايه ؟؟هيه قالت لك حننقلها القرافة.. دي المستشفى


حسابك كام يا دكتورة؟

الدكتورة : عيب ده حنا جيران



الدكتورة تكلم الإسعاف .. عربية الإسعاف توصل .. تاخد فكيهه...



وفي المستشفى ...

يتبع.....
posted by شهووووده @ 29.9.10  
0 Comments:
إرسال تعليق
<< Home
 
 
About Me


الأسم: شهووووده
المكان: صنعاء, Yemen
عني: شهووودة .. الشهيرة بتيته شهد ( كي جي 1)
See my complete profile

Previous Post
Archives
 

 

 

..عداد الزوار.. 

free hit counter