الأحد، أغسطس 23، 2009
رمضان جاي ياناس حنجهز الأناناس 2
الحلقة الثانية



في الحلقة اللي فاتت نزلت بهية من عند حسنية وقفاها يقمر عيش
عيني عليها ما عندهاش حق الفستان ولا حق المكياج طب تعمل ايه والفلوس كلها اتصرفت في لوازم رمضان وعليها سلف كمان وجت الفكرة وقالت


بهية الغلابوية : ما انا لي راجل طول بعرض وكسيب ولا هو خيال مأته ما يتصرف

ودخلت بهية بيتها وقعدت تسنتى جوزها لحد مايرجع وطول ما هي مستنية عقلها بيودي ويجيب ياترى الوليه حسنية دي بتجيب الفلوس منين ما جوزها زي جوزي تلاقي الوليه القرشانه امها بتديها بس دي ست جلدة بتموت على القرش
تقلش حاتخد حاجة معاها


جرس الباب يرن

بهية الغلابوية: ايو مين

الزوج: انا حيكون مين يعني

بهية الغلابوية: ايه
ياراجل مش معاك مفتاح ولا هو نظانم قلق وخلاص

الزوج: يا وليه انا طالع عيني من صباحية ربنا ومن كتر التعب نسيت ان عندي مفتاح اصلاً

بهية الغلابوية: اسمع بقلك ايه انا عايزة فستان جديد عشان اروح البتاع ده الي اسمووووو الأنسية الرمضانية

الزوج: ايه ايه وانت ايش عرفك هههههههه بالحجات دي يا بهية وبعدين لما يبقى يجي رمضان نبقى نتكلم
حضريلي لقمة اكلها دلوقتي لحسن ميت من الجوع

بهية الغلابوية: قلت ايه يا ابو عيالي حتجيبلي الي اني عايزاه


الزوج: شويت ميه الحقيني بشويت ميه


بهية الغلابوية:هريدي الميه اهي هريدي هو ما بيردش عليا ليه انت نمت يوووووووه اعمل ايه بس ياربي في الراجل ده اخ منك يا مغلبني
ودا مين ده الي جاي دلوقتي


انا حسنية يا بهية

بهية الغلابوية:وعايزة ايه جلابت المصايب دي الهي يهدك يا شيخة
اهلا يا حسنية يا اختي منورة خطوة عزيزه


حسنية البراوية : يعز مقدارك يا بهية يااختي مالك هو انا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه

بهيه الغلابوية: لأ ياحسنية هو انت غريبة بس انا اصليييييييي لا ولا حاجة ما فيش ( قال مش فاهمة قال كله منك يا وش المصايب)

حسنية البراوية: المهم انا حبيت اقلك اني رايحة اني رايحة اعمل شوبينج تيجي معايا

بهية الغلابوية: ايه بيجيبوه منين ده

حسنية البراوية: هو ايه الي بيجيبوه منين بقلك شوبينج يعني رايحة السوق حجيب شوية فساتين لوزم رمضان انت عارفة بقى ستات مجتمع لازم ابقى قدامهم على سنجت عشرة

بهية الغلابوية : معلش اصل هريدي جوزي نايم ومش حقدر اصحيه دلوقتي حبقى اخرج معاه لما يصحى اتكلي على الله انت لحسن تتأخري

حسنية البراوية: مع السلامة يا بهية عموما لو غيرت رايك اديني الو

بهية الغلابوية : ان شاء الله خير مع الف سلامة طريقك اخضر

افففففففففف

هريدي : يا بهية مين الي كان هنا

بهية الغلابوية: دي حسنية بتقلي رايحة السوق تجيب شوية فساتين عشان رمضان عشان الأمسيات الرمضانية يعني

هريدي : اه طيب انا رايح الشغل عايزة حاجة


بهية الغلابوية: عايزة فلوس عشان اخرج مع حسنية

هريدي : ما عنديش يا بهية اعمل ايه اسرق

بهية الغلابوية : اعمل الي تعمله ياهريدي اعمل زي جوز حسنية
ما بيعمل عمره ما اخرلها طلب اشمعنى انا الي حظي كده بس
حسرة عليك يا بهية وعلى حظك الأسود

هريدي : لاحول ولا قوة الا بالله استغفر الله العظيم يارب
العظيم

وينزل هريدي وتفضل بهية قاعدة في البيت حطه ايدها على خدها وتعيط زي الي ميتلها ميت

ويوصل هريدي شغله تعبان وهلكان من كتر المناقرة مع مراته
ياترى ياهريدي حتعمل ايه حتجيبلها اللي هي عايزاه وانت مفلس كده وحتعمل زي ما جوز حسنية ما بيعمل ولا ايه
posted by شهووووده @ 23.8.09  
2 Comments:
إرسال تعليق
<< Home
 
 
About Me


الأسم: شهووووده
المكان: صنعاء, Yemen
عني: شهووودة .. الشهيرة بتيته شهد ( كي جي 1)
See my complete profile

Previous Post
Archives
 

 

 

..عداد الزوار.. 

free hit counter