الأحد، أغسطس 23، 2009
رمضان جاي يا ناااس حنجهز الأناناس؟؟!!



ستات بيوت بتجهز لشهر رمضان





حسنية البراوية:مالك يا بهية يا اختي حيلك مهدود كده ليه


بهية الغلابوية:طبعا ما انت ما وراكيش حاجة كل الي انت عايزاه بيجيلك لحد عندك
( ربنا يهددددددد)


حسنية البراوية: ايه في ايه يا ناس ياشر كفاية قر ايه

بهية الغلابوية : اسكتي يا ختي دا انا كل يوم في السوق ومش ملاحقة اكمل طلبات رمضان

حسنية البراوية: كل يوم ليه ان شاء الله حتجيبي ايه يعني دون عن البشر ده هو يوم واحد

بهية الغلابوية: يوم واحد طيب ( ايش حال لو ما كنتيش مجهزة من شهرين فاتو فالحة بس تعملي نفسك مش مهتمة


حسنيةالبراوية: ايه بتقولي ايه يا بهية حاكم انا عرفاك لسانك متبري منك بهية الغلابوية: لأ يا اختي ما فيش خلينا في الي احنا فيه , ناوية تعملي ايه في رمضان

حسنية البراوية: بصي يا بهية انا عندي مواعيدي وصاحباتي ( سيدات المجتمع زميالاتي يعني)



بهية الغلابوية( بصوت واطي ): يا خي بطلو دة واسمعوا ده الله يرحم وبتعملو ايه

حسنية البراوية : امسيات رمضانية كل يوم بنروح عند واحدة وهاتك يا رقص وغنى


بهيةالغلابوية: مش فاهمة ازاي يعني امسية رمضانية ولا براتي


حسنية البراوية: يا شيخة مش لما تعرفي تنطقيها صح اسمها بارتييييم
لأ يا اختي دي امسية فيها رقص وغنى يعني ادينا بنريح من الصيام شوية طول النهار هدت حيل

بهيةالغلابوية: كل يوم على الحال ده طب خديني معاكي يا حسنيةافك عن نفسي انا كمان

حسنية البراوية: عايزة تيجي معانا انا موافقه بس انت لبسك مش قد كده يعني ومش حينفع تيجي معانا وانت بلبسك الجربان ده ايوة ياختي ما تزعليش مني
يابخت من بكاني وبكي عليا ولا ضحكني وضحك الناس عليا

بهية الغلابوية : نعم نعم خلاص يا اختي بناقص قال يعني رايحة الديوان دا احنا في رمضان خليني اصلي واصوم في بيتنا احسن



وتنزل بهية مكسورة الخاطر يا عيني عليها مش حتقدر تجيب الفساتين الغالية عشان تبقى زي حسنية ولا حتحضرالأمسيات الرمضانية

***************************





































posted by شهووووده @ 23.8.09  
0 Comments:
إرسال تعليق
<< Home
 
 
About Me


الأسم: شهووووده
المكان: صنعاء, Yemen
عني: شهووودة .. الشهيرة بتيته شهد ( كي جي 1)
See my complete profile

Previous Post
Archives
 

 

 

..عداد الزوار.. 

free hit counter