الأربعاء، مايو 06، 2009
اميبا في بيتي الحلقة التاسعه عشرة
الحلقة التاسعه عشرة

المكان: المستشفى غرفة العناية المركزة


الشخصيات: الأنتاميبا الهربانة, الزحرور الكبير, الأنتاميبا الأم الأنتاميبا الهربانة,


الأنتاميبا الدكتورة الخايبة.. الأنتاميبا كولاي.


الأنتاميبا الهربانة راقده في غرفة الأنعاش.. الأنتاميبا كولاي والأنتاميبا الهربانة بيتخانقوا


انتاميبا كولاي: منك لله يا بعيده .. اهو جالها تمزق كبدي ...


الأنتاميبا الخايبة: طب وحنعمل ايه دلوقتي في المصيبة السودة دي؟؟؟


انتاميبا كولاي: بتسأليني انا .. انا حتت دكتور على قدي.. مش انت بنت صاحبة السلخانة !!!!


الدكتورة الخايبة: سلخانه امايدبحوك فيها عـ العيد الكبيييير..



انتاميبا كولاي: ان شالله أنت ومامي الدكتورة ........


الأنتاميبا الخايبة: بتقول ايه.؟؟


كولاي: قلت شوفيلك صرفة في الهبابة اللي راقدة دي لحسن قربت تعفن



الأنتاميبا الهربانة: مفروسة ونفسها ترد.. ومش عارفة بسبب الأجهزة اللي عليها..



الأنتاميبا الهربانة بتبرطم : انا قربة اعفن ياعرة الكلاوي ..



الخايبة: اعملها ايه يعني اهي يومين وتتكل



الهربانة:مش حموت قاعده على قرابيزك... هه



الدكتورة كولاي : انا عندي الحل..


الخايبة: ماتقول وتخلصنا .. بدل ما احنا محتاسين كده!!



كولاي: شايفة لأنتاميبا بنت وزيرة صحة الأنتاميبات..



الأنتاميبا الخايبة: عايز تعمل فيها ايه دي كمان؟؟



كولاي: حنركبلها قطع غيار


الخايبة: نهارك اسوووووود.. بتقول اييييييييييه؟؟ حتودينا في داهيه..



كولاي: لا داهيه ولا حاجه.. انا حخليها تخف وتبقى زي الفل



الأنتاميبا الخايبة: كلااااااااااااااوي نهارك مطين بطين.. انت ناوي على ايييييييييه؟؟؟؟



كولاي: ولا حاجه.. مناخير على عنين .. على حتت كبده .. وشوية مصارين



الأنتميبا الهربانة: والله واترقيتي يا هربانة وبقيتي خرووووووووف ... الحقيني ياااااااااامه...



الأنتاميبا الأم: انا جيت يا كبد امك... عملوا فيكي أيه يا عصارة مصاريني..



وتشيل الأجهزة اللي عليها .. والخايبة وكولاي يستخبوا ....



الأنتاميبا الهربانة: ا نت جيتي يا ماما.. سمعتي صوتي ازاي؟؟ عرفتي مكاني منين.. شفتي كانوا عايزين يعملوني قطع غيار ..



الأنتاميبا الأم: لا عاشو ولا كانو يا ضنايا ده أنتِ من ساعة ما سبتي تجويف الأمعاء الدقيقة وانا لافة على كعوب رجليا ادور عليكي.. انا

وخالك زحرورو


الأنتاميبا الهربانة: خالي زحرور ؟؟ ايوة يامامي كنت بشوفه وهو ماسلكي العصاية وانا بهرب منه..اصل ريحته وحشه ....


الأنتاميبا الأم: بت انت اسم الله على ريحتك ..


الزحرور: سيبيها يا اختي .. لما تجوز الواد ابني حيلمها


الأنتاميبا الهربانه: ليه شايفني متبعترة .. ومين قالك اني حتجوزر ابنك ابو عين زايغه ده


الأنتاميبا الأم: يابت بطلي قنزحه فارغه .. على الله بس يرضى بيكي ...


الأنتاميبا الهربانة: انتوا بتكلمو في ايه انا اتجوز من العيله اخييييييييييي.. وبعدين الواد ده مش التيب بتاعي ..انا ناوية احسن النسل ....


الزحرور يشمر ويمسك العصاية..



الأنتاميبا الأم: لا يا اخويا هدى انت نفسك بس وانا اجيبهالك لحد عندك




الأنتاميبا الهربانة: تجيبيلو مين هوانا شوال رز ..



الأنتاميبا الأم: جتك ستين نيلللللللللة .. يا بت ده لسه حيدفع مصاريف علاجك .. ولا انت عاجباك رقدتك دي...



الأنتاميبا الهربانة: وهو ماله انا عايزة ارقد في المستشفى الفايف ستار..

الأنتاميبا الأم: بس كده من عنيا ...


وتنده على الدكتور كلاوي..


يادكتور كلاااااااااااااااااااوي.. انت يا دكتوووووووووووور


دكتور كولاي يطلع من تحت السرير اللي كان مستخبي فيه : كولاي يا افندم..


الأنتاميبا الأم: يا اخي كولاي لحمة راس مش فارقه



بقلك ايه مش انت كنت عايز تبيعها قطع غيار .. انا امها وبقلك ..اعمل فيها اللي انت عايزة



كولاي: ابقي اكتبيلي ورقة تنازل.. وانا حعمل العمليه لما المستشفى تفضى...



الأنتاميبا الهربانه مرعوبة.. وبتعيط...



بقى كده ياماما .. تهون عليك بنتك...



الأنتاميبا الأم: تستاهلي .. قال مش عايزة تجوز ابن خالها قال..



الأنتاميبا الهربانة: ياماما ده واد جربان وحيرجعني للعيلة..لألأ مش ممكن ارجع المكان ده المقرف ده تاني



الأنتاميبا الأم : ماشي يا ست الحسن والجمال.. خليكي هنا.. لحد ما يوزعوا لحمك على غلابة الأنتاميبات.. واهو العيد قرب اهو.....


الأنتاميبا الهربانه: يارتها تيجي على كده.. دول حيعملوني قطع غياااااااااار.. عارفة لمين!!


لبنت عدوتك اللي غششتيها في امتحان الحساب.. وهيا بقت وزيرة صحة الأنتاميبات .. وانت بتخدمي في البيوت ياااااااااااامه...



الأنتاميبا الأم: نعممممممممم.. انا بنتي تتعمل قطع غيار لبنت الولية الغشااااااشة دي.. ده لايمكن ابدااااااا..طول ما فيا نفس......



الأنتاميبا الهربانة: تسلميلي يا امه ... هكذا المهمات والا فلا...



الأنتاميبا الأم: انت يا دكتور منبااااااار... انتوا يا دكاترة يالي هناااااااا



الدكتور كولاي: كلاوي حضرتك .. يووووووه .. كولاااااااااااي



الأنتاميبا الأم: انا بنتي .. تقطعوها وتدو عنيها ومناخيرها لبنت الوليه الجربانه دي..



ده انا ادبحها واوزع لحمها للقطط والكلاب اهم يتقوتوا .......




الأنتاميبا الهربانه: قطط وكلاب.. وغلابة انتاميبات.. هو انا حتوزع على مين ولا مين ياعااااااااالم...



الأنتاميبا الأم: يلا يا بت لمي هدومك وتعالي معايا.. وانا ليا صرفه مع دكاترة المعييز دول ....




الأنتاميبا الهربانة: لا يا ستي دكاترة المعيز ارحم.. سيبيني هنا انا مش رايحه معاكي


الزحرور يطلع العصاية تاني ويرن الأنتاميبا حتة علقة انمااا ا يه


ويشد الأنتاميبا الهربانة من شعرها وهيلا بيلا يحطها في شوال ..... ويسد بقها



الأنتاميبا الأم: بس يا اخويا حرام البت صغيرة مش حمل ايدك اللي عاملة زي مضرب البينج بونج دي...



الزحرو ر: مش كنت عايزة تدبحيها .. ومش عارف ايه .. ولا هو كلام والسلام



الأنتاميبا الأم: بخوفها يا اخويا .. بلاش اخوف بنتي.. وبعدين انا ادعي على ولدي واكره من يقول امين.........



الزحرور: هااااااااا عايزاني اسيبهم .. يشرحوها ويقطعوها ........ ..



الأنتاميبا الأم: لا ياخويا ابوس راسك .. دي بنتي ضنايا



الزحرور: طب اتكتمي ومش عايز اسمعلك صوت لحد ما نرجع للأمعاء الدقيقه..



وفي صمت رهيييييييب .. تمشي الأنتاميبا الأم والزحرور... في طريقهم للأمعاء....
يتبع.........
posted by شهووووده @ 6.5.09  
0 Comments:
إرسال تعليق
<< Home
 
 
About Me


الأسم: شهووووده
المكان: صنعاء, Yemen
عني: شهووودة .. الشهيرة بتيته شهد ( كي جي 1)
See my complete profile

Previous Post
Archives
 

 

 

..عداد الزوار.. 

free hit counter