الأربعاء، مايو 06، 2009
اميبا في بيتي الحلقة العاشرة
الحلقة العاشرة


الزمان: الساعه الثانية ظهرا


الشخصيات: الأنتاميبا الهربانة( انتاميبا هستولوتيكا) مندوب حقوق الأميبات( انتاميبا كولاي) الزحار


الحوار:الأنتاميبا الهربانه: ابااااااا.. ده الزحرور .. وقعتك سوووووده يا انتاميبا

كولاي: ما تخافيش يا بت.. ولا انت مستعيلاني يعني


الأنتاميبا: ابدا يا اخويا .. بس ده الزحرور.. يامصيبتيييييييييييييي

كولاي: خليه بس يقربلك وانا اوريه شغله..

الزحرور يمسك كولاي من قفاه.. بقي انت اللي مخبيها؟؟؟...

كولاي: يترعش اول ما يشوف الزحرور...

لاياعم وانا مالي اهي قدامك اهيه...

الأنتاميبا: بتغدر بيا يا جبان

كولاي: ياستي العمر مش بعزقه.....



الأنتاميبا .. تجري والزحرور وراها . وتدخل محل خضار وفاكهه.. تستخبا في سلة الكرمب..

الزحرور يجري وراها .. يشوف شوية اميبات بيلعبوا كورة شراب يطنش الأنتاميبا ويروح يلعب معاهم..


يجي راجل ياخد الكرمبايه اللي الأنتاميبا مستخبيه فيها .. ويروح لمراته ...


الزوج: مساء الخير يا وليه

الزوجه: مساء الفل يا سبعي..

الزوج: خدي الكرمبايه دي .. اعمليلي سلطة كرمب..

الزوجه: ياماجاب الغراب لأمه ...

الزوج: قلت ايه يا وليه يا قرشانه

الزوجه: بقول تعيش وتجيبلي ...

الأميبا : وليه بكاشه ؟؟

الزوجه: ايه الصوت ده؟؟

الأميبا: انا الأنتاميبا .. امي بعتاني اسلم عليكي

الزوجه: الحقوووووووني.. عفريت


الأميبا: عفريت اما ياخدك.. بقلك انا الهستولوتيكا


الزوجه: وتطلعي مين بسلامتك ؟؟

الأميبا: انا ياختي بجي للناس الجربانين اللي زي حالاتك.....

ويدخل الزوج يلاقي مراته بتتكلم لوحدها ..


الزوج: انت اتلحستي في نافوخك يا وليه .... فين الأكل ؟؟؟؟؟؟؟؟

الزوجه: حالا حالا الأكل يكون جاهز

الأنتاميبا: هو ماله بيكلمك كده ليه.. اما نسوان ما عندها ش شخصيه؟؟؟

الزوجه تتنرفز : حتشوفي انا حعمل ايه دلوقتي

وتحط الأكل على السفرة من غير ما تغسل الكرمب


الزوج: يا وليه انا مش قايلك اغسلي ايدك .... وكمان مش غاسلة الكرمب ده ايه القرف ده...

الزوجه: ماهوياحبيبي اصلــــــــ. .


الزوج: اصل ايه وفصل ايه.. في نهارك اللي مش فايت ده......
.
الزوجه:.... ولا تزعل انا حغسل الحته اللي انت حتاكلها بس ..

الزوج: ياناااااااس .. هو انا اتجوزت زباله متحركة؟؟؟


الأنتاميبا:هيا حصلت للزباله.. لالالالا.. اوعي تسكتي؟؟


الزوجه:.. انا ما حدش يقدر يبهدلني وحتشوفي..

الأنتاميبا: ياشيخه اجري.. الرجال بقاله 15 سنة بيبهدل فيكي .. وانت قاعده زي العبيطه...


الزوجه: انا عبيطه.. اما انت انتاميبا مش متربيه بصحيح...


وتمسك الكرمب اللي الأميبا فيه وتروح رامياه في الزباله وتقفل عليها في الكيس

وتحطه جمب الباب..

الأنتاميبا .. تزعق .... حرام عليكي طلعيني من البتاع ..ده ريحته وحشه

وتفضل تزعق وتصرخ ولا حد يعبرها....

يوصل الزبال ياخد الزباله....


وتلف عربية الزباله بيها .. ويغمى عليها من كثر اللف


تفوق الأنتاميبا وهيا جوا عربيه الزباله ..مفزوعه....


ياترى عربية الزبالة حتوصلها لفين؟؟؟؟


يتبع..............
posted by شهووووده @ 6.5.09  
0 Comments:
إرسال تعليق
<< Home
 
 
About Me


الأسم: شهووووده
المكان: صنعاء, Yemen
عني: شهووودة .. الشهيرة بتيته شهد ( كي جي 1)
See my complete profile

Previous Post
Archives
 

 

 

..عداد الزوار.. 

free hit counter